وبلاگ

ups چیست

ups چیست و چه کاربردی دارد؟

برق به عنوان یکی از نیازهای اساسی و ضروری همه‌جانبه ما تلقی می‌شود. تقریباً همه برای انجام فعالیت‌های روزمره و بهره‌وری نیاز مبرم به برق دارند. گاهی اوقات ممکن است با شرایط اضطراری مانند قطعی برق یا نوسانات ولتاژ مواجه شویم که می‌تواند عواقب جدی برای دستگاه‌های الکترونیکی و سیستم‌های حساس داشته باشد. در این شرایط برای حفظ پایداری برق در شرایط اضطراری، تکنولوژی برق اضطراری (UPS) به کار گرفته می‌شود.

ادامه مطلب

پورت فورواردینگ

پورت فورواردینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

پورت فورواردینگ (Port Forwarding) اجازه دسترسی به دستگاه‌ها و سرورهای موجود در شبکه‌های خصوصی (LAN) را بر بستر اینترنت فراهم می‌کند.

پورت فورواردینگ موجب می‌شود کامپیوترها و سرویس‌های موجود در یک شبکه محلی بتوانند از طریق اینترنت به کامپیوترها و سرویس‌هایی در سایر شبکه‌ها متصل شوند.

ادامه مطلب

تفاوت بین باند 2.4 و 5 گیگاهرتز

چه تفاوتی بین باند 2.4 و 5 گیگاهرتز در شبکه وای فای وجود دارد؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که در مشخصات فنی برخی مودم‌ها عبارت دوبانده (dual band) یا اعداد 2.4GHz و 5GHz دیده باشید و مایل باشید بدانید هرکدام از این اعداد بیانگر چه چیزی هستند. همچنین ممکن است برای شما سوال به وجود ‌بیاید که چه تفاوتی بین باند 2.4 و 5 گیگاهرتز وجود دارد؟ هرکدام از آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با این مقاله همراه ما باشید.

ادامه مطلب

voip_vs_central

تفاوت voip و سانترال در سیستم‌های تلفن تحت شبکه چیست؟

صاحبان کسب و کار اخیرا در جهت بهبود ارتباطات خود با مشتریان به طور مداوم با واژه‌های سانترال و ویپ برخورد کرده و به دنبال یافتن تفاوت‌های این دو سرویس بوده‌اند. در این مقاله قصد داریم این دو راهکار را با هم مقایسه کنیم.

ادامه مطلب

رادیو وایرلس

رادیو وایرلس چیست؟ چه انواع و کاربردی دارد؟

رادیو وایرلس یکی از تجهیزات اکتیو شبکه است که قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات و داده ها به صورت بی سیم را دارد و برای به اشتراک گذاری اطلاعات در فواصل و مسافت های طولانی به کار می رود.

ادامه مطلب

سرور hp

سرور hp چیست؟

سرور به کامپیوترهای بزرگی گفته می شود که می توانند پردازش های سنگین تری نسبت به کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها انجام دهند. معمولا سرورها در شرکت ها، سازمان ها و ادارات بزرگ تر مورد استفاده قرار میگیرند.

ادامه مطلب

پاورماژول

پاورماژول چیست؟

همانطور که در جریان هستید، رک شبکه یکی از اعضای خیلی مهم شبکه میباشد که برای مرتب‌سازی و حفاظت از تجهیزات شبکه استفاده میشود. رک شبکه متعلقاتی دارد که وجود برخی از آنها بسیار ضروری است. پاور ماژول یکی از متعلقات پرکاربرد رک شبکه است. در ادامه این مقاله به پاسخ سوال پاور ماژول چیست؟ می‌پردازیم و انواع آن را بررسی می‌کنیم.

ادامه مطلب

رک

رک چیست؟ چه کاربردی دارد؟ متعلقات رک شامل چه چیزهایی میشود؟

زمانی را در نظر بگیرید که تجهیزات شبکه زیاد باشد، این تجهیزات به یکدیگر متصل هستند و در طول زمان ممکن است جا بجا شوند، بعد از این جابجایی ها نگهداری و مدیریت این تجهیزات به یک فاجعه تبدیل می‌شود

ادامه مطلب